4 wykonaj mnożenie i zredukuj wyrazy podobne
a)n²(n-1)(n²+1)
b)n²(n+1)(n²-1)
c)(a-b)(a²+ab+b²)
d)(x²+x+1)(x²-x+1)

5 wyraź że zachodzi równość:
(a+b+c)²=a²+b²+c²+2ab+2bc+2ac

6 Z liczby dwucyfrowej a utworzono dwie liczby: pierwszą przez dodanie cyfry 1 na początku, drugą przez dopisanie cyfry 1 na końcu. Uzasadnij, że iloczyn otrzymanych liczb pomniejszony o liczbę _a_ jest podzielony przez 10

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-27T18:43:05+01:00
A)n²(n-1)(n²+1)= n^2(n^3+n-n^2-1)=n^5+n^3-n^4-n^2
b)n²(n+1)(n²-1)
c)(a-b)(a²+ab+b²)=(a-b)*(a+b)^2
d)(x²+x+1)(x²-x+1)=(x+1)^2*(x-1)^2

2 5 2
2009-11-27T19:00:37+01:00
4) n²(n-1)(n+1)=n²+1n-1n=n²
n²(n+1)(n²-1)=n³-1n+1n²=1n+n⁵
(a-b)(a²+ab+b²)=a³+ba²+ab²-ba²-ab²-b³=a³-b³
(x²+x+1)(x²-x+1)=x⁴-x³+1x²+x³-x²+1x+1x²-1x+1=x²+2x²+1

5) Polecenie jest dla mnie nie zrozumniałe


6)Próbowałam to zrobić ale nie umiem :P
1 1 1