Odpowiedzi

2009-11-27T18:43:21+01:00
1.wykresy równoległe będą mieć funkcje y=1/4x+1 oraz y=0,25x-3
2. miejsce zerowe funkcji y=1/4x+1 to -1/4 a funkcji y=0,25x-3 to 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T19:05:55+01:00
1) y=¼x+1
2) y= - ¼ x + 1
3) y=0,25x-3

ODP.1
funkcje nr 1 i 3, ponieważ aby wykresy funkcji były do siebie równoległe musi zachodzić zależność A₁=A₂, a w funkcji nr 1- a=¼, natomiast w funkcji nr 2- a=0,25=¼, czyli A₁=A₂.

WYKRES FUNKCJI NR 1
Narysuj układ współrzędnych i zaznacz takie punkty:
a) x=4 y=2
b) x=-4 y=0
c) x=8 y=3
Jak już zaznaczysz te trzy punkty połącz je-utworzą wykres pierwszej funkcji.

WYKRES FUNKCJI NR 2
Na tym samym układzie zaznacz takie punkty-mogą być innym kolorem
a) x=-8 y=-1
b) x=12 y=-6
c)x=12 y=0

JEŚLI PUNKTY NA WYKRESIE ZAZNACZYSZ PRAWIDŁOWO (DOKŁADNIE I UWAŻNIE RYSUJ) TO WYKRESY WYJDĄ RÓWNOLEGŁE.
NAPEWNO SOBIE PORADZISZ A JAK NIE TO PISZ TO WYŚLE CI SKAN WYKRESU ;P

ODP.2
y=¼x+1
¼x+1=0
¼x=-1 /÷¼
x=-1×⁴/₁ (minus jeden razy cztery pierwsze-bo odwrotność drugiego ułamka)
x=-4

Odp. Miejsce zerowe tej funkcji to -4 (x=-4).

y=-¼x+1
-¼x+1=0
-¼x=-1 /÷(-¼)
x=-1×(-⁴/₁) (minus jeden razy minus cztery pierwsze-bo odwrotność drugiego ułamka)
x=4

Odp. Miejsce zerowe tej funkcji to 4 (x=4).

y=0,25x-3
0,25x-3=0
0,25x=3 /÷(0,25)
x=12

Odp. Miejsce zerowe tej funkcji to 12 (x=12).

POZDRAWIAM I POWODZENIA :)
2 4 2