Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-27T18:59:52+01:00
Pole wycinka kołowego:
120st.
------- IIr2
360 st

1
- * 36IIcm2
3

36IIcm2
--- = 12IIcm2
3



Długość łuku:

120st
----- *2IIr
360st

1
-- *2*6*II
3


12II
--- = 4 II
3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T19:00:18+01:00
Pole wyc. koła:
a)P=α/360°×πr²
P=1/12°×π6²
P=3πcm²
P≈9.42cm²

b)P=α/360°×πr²
α=2/3radiana≈38°
P=19/180×π8²
P=304/45π
P≈21.21cm²


Długośc łuku:
a)l=α/360°×2πr
l=1/12°×12π
l=π
l≈3.14

b)l=α/360°×2πr
l=19/180×16π
l≈5.30