Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T19:17:10+01:00
X- miara w radianach (miara łukowa)
α- miara w stopniach
x/2π=α/360°
a) x/2π=50/360
x/2π=5/36
36x=10π
x=5/18π
b)
x/2π=180/360
x/2π=1/2
2x=2π
x=π
c)
x/2π=360/360
x/2π=1
x=2π
2009-11-27T19:50:37+01:00
Układasz ułamek dany kąt dzielony przez kąt pełny i mnożysz razy 2π

50/360 * 2π = 100π/360 = 10π/36 =5π/18

180/360 * 2π = 1/2 * 2π = π

360/360 * 2π = 1 *2π = 2π
2009-11-27T19:58:02+01:00
To znaczy, że dzielisz przez ilość stopni w okręgu (360 stopni) i mnożysz przez 2π :)
(50°/360°)*2π=5π/18
(180°/360°)*2π=π
(360°/360°)*2π=2π
:)