1. Oblicz ciśnienie wywierane na stół przez książkę o masie 0,5 kg i polu powierzchni okładki 400 cm2.

2.Jakie ciśnienie wywiera na podłogę kostka sześcienna o boku a=10cm , wykonana z drewan o gęstości 800 kg/m3.

3. Jakie ciśnienie wywiera na ziemie chłopiec o masie 48 kg.? Powierzchnia podeszwy buta chłopca wynosi 120 cm .

4.ławka o masie 20 kg wywiera na podloge cisnienie p=50000Pa. oblicz pole powierzchni podstawy jednej nogi.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T19:36:45+01:00
1.
Dane:
m=0,5kg
s=400cm2=0,04m2
Szukane:
P=?

F=m*g
F=0,5kg * 10m/s2
F=5N

P=F:s
P=5N : 0,04m2
P=125Pa

Odp.: Ciśnienie wywierane na stół przez książkę jest równe 125Pa.

3.
Dane:
m=48kg
s=120cm2=0,012m2
Szukane:
P=?

F=48kg*10m/s2
F=480N

P=F:s
P=480N:0,012m2
P=40000Pa

Odp.: Ciśnienie wynosi 40000Pa

4.
Dane:
P=50000Pa
m=20kg
Szukane:
s=?

F=20kg*10m/s2
F=200N

P=F:s
50000Pa=200N:s |*200N
10000000m2=s

Osp.: Pole powierzchni jest równe 10000000m2.
9 4 9
2009-11-27T19:37:37+01:00
1. Myślę, żeto będzie tak:
0,5×400=200
2. 10÷800=0,0125
3. 120÷48=2,5
4. w ułamku to będzie dwadzieścia pięćdzisięciotysięcznych czyli 20÷50000=0,0004.

Nie daje Ci pewnosci, że to jest dobrze.
4 1 4