PROSZĘ! POMÓŻCIE!!!!! :)))
Uzupełnij tekst brakującymi informacjami:
Na wartość temperatury powietrza wpływa kąt padania promieni słonecznych, który zależy od........... . Im .......... kąt padania promieni słonecznych, tym oświetlana powierzchnia Ziemi jest mniejsza. W rezultacie ilość energii słonecznej dostarczanej na jednostkę powierzchni.............., co prowadzi do..........temperatury powietrza. Dlatego tez najwyższe wartości temperatury powietrza przy powierzchni Ziemi odnotowuje się w strefie................ .

3

Odpowiedzi

2009-11-27T19:20:21+01:00
Wysokości Słońca
mniejszy
maleje
zmniejszenia
równikowej
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T19:21:55+01:00
Na wartość temperatury powietrza wpływa kąt padania promieni słonecznych, który zależy od szerokości geograficznej. Im większy kąt padania promieni słonecznych, tym oświetlana powierzchnia Ziemi jest mniejsza. W rezultacie ilość energii słonecznej dostarczanej na jednostkę powierzchni rośnie, co prowadzi do wzrostu temperatury powietrza. Dlatego tez najwyższe wartości temperatury powietrza przy powierzchni Ziemi odnotowuje się w strefie międzyzwrotnikowej.
2 5 2
2009-11-27T19:27:09+01:00
1 szerokość geograficzna
2 mniejszy
3 maleje
4 niskiej
5 równikowej
2 4 2