Pytania dotyczące klasycyzmu. xD

1.W jakim okresie przypada klasycyzm w Polsce?
2.Jakie powstały cykliczne formy muzyczne i objaśnij.
3.Jakich mamy kompozytorów polskich?
4.Kiedy i jaka Opera została wystawiona w teatrze narodowym w Warszawie?
Dzieki z góry ;]

2

Odpowiedzi

2009-11-27T20:05:44+01:00
1. 1760-do połowy XIX wieku
2. W klasycyzmie skrystalizował się ostatecznie funkcyjny system dur-moll, nastąpiło rozwinięcie faktury instrumentalnej, zwłaszcza orkiestrowej (sprecyzowanie składu orkiestry symfonicznej), ściśle związanej z formą dzieła. Wprowadzono nowe środki harmoniczne i fakturalne, a także zasady budowy okresowej (okres muzyczny) i pracy tematycznej, które doprowadziły do wykształcenia głównej formy klasycyzmu — cyklu sonatowego, który był podstawą wszystkich zasadniczych gatunków klasycystycznej muzyki instrumentalnej (sonata, symfonia, koncert, kwartet smyczkowy). Nastąpił także bujny rozwój formy wariacyjnej.
3. Było trzech kompozytorów, którzy wiedli prym w epce muzycznej zwanej klasycyzmem:
Józef Haydn
Wolfgang Amadeusz Mozart
Ludwik van Beethoven
4.''Nędza uszczęśliwiona", 1778 r.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T20:40:33+01:00
Zad.1 od 1. XVIII-do XIX wieku
Zad.2 rozwój formy wariacyjnej,rozwinięcie faktury instrumentalnej,Wprowadzono nowe środki harmoniczne i fakturalne.
Zad.3Ludwik van Beethoven
Józef Haydn
Wolfgang Amadeusz Mozart
Zad.4 Ta opera była pod hasłem ''Nędza uszczęśliwiona", w 1778.