Opisz w pięciu zdaniach swoją rodzinę w wypowiedzi użyj pięciu liczebników np.można ile lat rodzeństwo lub numer domu i jeszcze wypisz te liczebniki i określ ich rodzaj i formę gramatyczną jeśli ktoś już naprawdę nie wie to może nie pisać ale plis napiszcie

2

Odpowiedzi

2009-11-27T19:46:58+01:00
Moja rodzinka sklada sie z pieciu osob. Mam jedna siostre Agnieszke, ktora ma pietnascie lat. I jednego brata Marcina, ktory ma szesc lat. A moi rodzice to Aleksandra i Grzegorz. MIszekamy w bloku na czwartym pietrze.
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T19:49:44+01:00
Moja rodzina liczy czworo członków.Mieszkamy w piątym bloku ,pod numerem 5 .Kilka osób z dalszej rodziny często wpada na obiady .Mamy trzy zwierzęta . Pierwsze które zakupiliśmy to kot Filemon.Jedna czwarta moich kuzynów ma koty .
czworo - zbiorowy dopełniacz l mnoga , r nijaki
piątym - porządkowy narzędnik , r męski l pojeyncza
kilka -nieokreślony dopełniacz l mnoga ,
trzy - główny mianownik l mnoga , r żenski
pierwsze - porządkowy mianownik r nijaki l pojedyncza
jedna czwarta - ułamkowy dopełniacz l pojedyncza
3 4 3