1.a) 6(3y+2)-5(4y+6)=-6
b) -3x=2x-10
c) 5-3x-13/7 to jest w ułamku!
d) 4x-3=2x+7
OBLICZYĆ DOBRZE!!

2.Hurtownik kupił 2 tony bananów.(4/5-to jest ułamek) bananów sprzedał z zyskiem 12% a resztę sprzedał z zyskiem 5%. Zarobił 424zł. Ile zapłacił za wszystkie banany.
OBLICZYĆ!
Proszę o dobre rozwiązania bo będzie sprawdzać dzięki;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-27T20:27:14+01:00
Zadanie 2.

cena bananow to x
cztery piate bananow sprzedal z zyskiem 12% czyli do ceny dodajemy zysk
4/5*(x+12%x)

jedną piątą sprzedał z zyskiem 5%
1/5*(x+5%x)

4/5 *(x+12%x) + 1/5*(x+5%x) = x + 424
4/5x+0,096x+1/5x+0,01x=x+424 /*5
4x + 0,48x+x+0,05x=5x+2120
4x+0,48x+x+0,05x-5x=2120
0,53x=2120/*100
53x=212000
x=4000


zadanie 1.
6(3y+2)-5(4y+6)=-6
18y+12-20y-30=-6
18y-20y=-6-12+30
-2y =12 /: (-2)
y= -6

-3x=2x-10
-3x-2x=-10
-x=-10 /:(-1)
x=10

4x-3=2x+7
4x-2x=7+3
2x=10/:2
x=5
2009-11-27T20:29:14+01:00
1.a) 6(3y+2)-5(4y+6)=-6
18y+12-20y+30=-6
18y-20y=-6-12-30
-2y=-38/: (-2)
y=-19
b) -3x=2x-10
-3x-2x=-10
-5x=-10/: (-5)
x= 2
c) 5-3x-13/7 to jest w ułamku!
a gdzie = się? chyba coś źle przepisane ;/
d) 4x-3=2x+7
4x-2x=7+3
2x=10/ : 2
x=5