Odpowiedzi

2009-11-27T20:22:37+01:00
Wzór na przekątną sześcianu jest taki:d=a√3 ,czyli a√3=4√3,,,z tego obliczysz krawędż szescianu:a=4√3:√3→a=4cm,,,teraz łatwo obliczysz pole i v,,,v=a³=4³=64cm³,,,pole=6a²=6×4²=6×16=96cm²-pozdrawiam
2009-11-27T20:23:18+01:00
D=a√3 przekątna sześcianu
4√3=a√3
a=4cm
V=a³
V=64cm³ objętość
P=6a²
P=96cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T20:32:49+01:00
D- przekątna sześcianu
a-bok sześcianu
d=a*√3
czyli:
d/√3=a
czyli:
a=d/√3
a=4√3/√3
a=4cm
P- pole powierzchni sześcianu
P=6*a2
P=6*16
P=96cm2
V- objętość sześcianu
V= a3
V= 4*4*4
V=64 cm3
Odp: Pole sześcianu wynosi 96 centymetrów kwadratowych,
natomiast jego obwód 64 centymetry sześcienne.