Odpowiedzi

2009-11-27T20:29:03+01:00
Alea iacta est - są to słowa wypowiedziane przez Juliusza Cezara. Powiedział je prawdopodobnie 10.01.94pne, podczas przekraczania Rubikonu (rzeki). Wypowiedział tym samym wojnę Pompejuszom.
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T20:38:21+01:00
W 49 roku p.n.e Juliusz Cezar rozpoczynając wojnę z Pompejuszem - jego najgroźniejszym przeciwnikiem w walce władzę nad Rzymem przekroczył małą rzekę Rubikon, która w I wieku p.n.e. stanowiła północną granicę Italii. Według legendy miał wtedy wypowiedzieć sławne słowa: "Kości zostały rzucone"
10 4 10