Na mapie podano informacje o zasoleniu niektórych mórz.Korzystając z tabeli odppwiedz
Ile soli jest w 20kg wody z Bałtyku a ile w tej samej ilości wody z Morza Śródziemnego?
b)Czy w 15kg wody z Morza Czerwonego jest więcej czy mniej ni 0,5kg soli?
c)Ile trzeba wziąć wody z Morza Czarnego aby po jej odparowaniu otrzymać 5,4 kg soli?
d)Wyraź w procentach i promilach jakie byłoby zasolenie wody otrzymanej po zmieszaniu 5kg wody z Bałtyku wody z Morza Czerwonego.

strona 82 podręcznik dla klas 1 gim.!!!
PROSZĘ O TAKIE ROZWIĄZANIE ŻE BYM MOGŁA TO ZROZUMIEĆ!!!
BO JAK BĘDĄ JAKIEŚ BZDETY TO ODPOWIEDZ BŁĘDNĄ DAM!!!

2

Odpowiedzi

2009-11-27T20:46:20+01:00
A)
8‰= 0,008
38‰ = 0,038
Bałtyk:
0,008*20kg=0,16kg
M. Śródziemne:
0,038*20kg= 0,76kg
b) 40‰=0,04
0,04*15=0,6 kg
Odp. Więcej niż 0,5kg
c)
0,018 * x = 5,4
X=5,4:0,018
X=300 kg
d)
(5kg*0,008+5kg*0,04):10=(0,04+0,2):10=0,24:10=0,024
0,024 = 24‰ = 2,4%
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-27T21:16:26+01:00
A)
Morze Bałtyckie: 20kg * 8 / 1000 = 0,16kg
Morze Śródziemne: 20kg * 38 / 1000 = 0,76kg
odp: W 20kg wody z Morza Bałtyckiego jest 0,16kg soli, a w tej samej ilości wody z Morza Śródziemnego jest 0,76kg soli.

b)
15kg * 40 / 1000 = 0,6kg
odp: W 15kg wody z Morza Czerwonego jest więcej niż 0,5kg soli.

c)
x - szukana liczba
x * 18 / 1000 = 5,4kg
18x = 5400kg
x = 300kg
odp: Należy wziąć 300kg wody.

d)
zaw. soli w 5kg wody z Morza Bałtyckiego: 5 * 8 / 1000 = 0,04kg
zaw. soli w 5kg wody z Morza Czarnego: 5 * 18 / 1000 = 0,09kg
ilość soli po zmieszaniu wód: 0,09 + 0,04 = 0,13kg
p - szukany procent
10 * p / 100 = 0,13
10p = 13
p = 1,3
1,3% = 13promili
odp: Po zmieszaniu tych wód zasolenie by było równe 1,3%, czyli 13 promili.