Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T22:32:09+01:00
Cholera pomylilem sie promien wychodzi 6
a pole wycinka 36pi
30/360*pi*100 bo 10 do kwadratu to sto
potem to odejmujesz od pola 36pi
8calych i 12/36czyli 2/6czyli 1/3pi
36pi-1/3pi=35i 2/3pi
2009-11-27T22:33:06+01:00
Narysuj Koło (byle jakie) zaznacz środek okręgu i cięciwę...Jeżeli jest podany kąt 120* to odejmij go od 180*(bo suma kątów w trójkącie jest równa 180*) i podziel przez 2 ... to wtedy wyjdą pozostałe dwa kąty...teraz cięciwa AB i środek koła (o) połącz żeby powstał trójkąt... wysokość tego trójkąta policzysz z twierdzenia Pitagorasa... wysokość jest równa 3√2 (bo podstawę trzeba na pół przedzielić) teraz gdy mamy wysokość trójkąta narysuj sobie jakiś trójkąt wpisany w okręg...(powinieneś wiedzieć o co biega bo jak masz takie zadanie...;pp) teraz średnicę okręgu policzysz z wysokości trójkąta...średnica wyjdzie 4√2--->bo wysokość trójkąta wpisanego w okręg jest równa ⅔ średnicy...no i teraz pole P=πr² (podstaw) 4√2²--->za "r" i masz wynik...!