Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T20:58:59+01:00
X+y=500
1,1x+1,15y=560
x=500-y
1,1*(500-y)+1,15y=560
x=500-y
550-0,05y=10
x=500-y
y=200
x=300
x-pierwsza fabryka
y- druga fabryka
2009-11-27T20:59:57+01:00
X -norma 1 fabryki,,,,y-drugiej,,,,, x+y=500→x=500-y podstaw to pod drugie równanie:1,1x+1,15y=560 i masz:1,1(500-y)+1,15y=560,,,czyli 550-1,1y+1,15y=560,czyli 0,05y=10→y=200,,,,x=500-y=500-200=300,odp.przed zwiekszeniem wydajnosci pierwsza robiła 300 a druga 200 maszyn,a po :300+10%=300+0,1×300=300+30=330 maszyn,,,a druga:200+15%=200+0,15×200=200+30=230,,,,te 1,1 i 1,15 wzieło sie stąd,że x+10%z=x+0,1x=1,1x,,,,a y+15%=y+0,15y=1,15y,,,, ,,,odp.2] po zwiekszeniu wydajnosci pierwsza zrobiła 330 a druga 23 maszyn