Odpowiedzi

2009-11-27T21:06:22+01:00
1. Agresja ZSRR na II Rzeczpospolitą Polskę

2.Władze wyemigrowały, najpierw do Francji później do Londynu.

3.Traktak sowiecko-hitlerowski podzielający Polskę na sfery wpływów ZSRR i III RZESZY.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T21:06:57+01:00
17 września 1939 r napadł na nas ZSRR i Armia Czerwona przekroczyła granicę Polską.

W nocy 17 na 18 września 1939r rząd Polski przekroczył granicę z Rumunią, gdzie został internowany.

23 sierpnia 1939 r w Moskwie podpisano pakt o nieagresji między ZSRR i III Rzeszą (Pakt Ribbentrop - Mołotow).
Do 28 wrzesnia Warszawa broniła się. Obroną oficjalną kierował prezydent Warszawy Stefan Starzyński

mam nadzieje ze pomogłam :)
1 5 1
2009-11-27T23:12:31+01:00
1.Co się wydarzyło 17 września 1939 r.?

Agresja sowiecka na Polskę.

2.Co się stało z polskimi władzami państwowymi (prezydent, rząd, naczelne dowództwo) 17 września 1939 r.?

Rząd opuścił granice Polski wieczorem 17 września( po otrzymaniu wiadomości o wkroczeniu Armii Czerwonej) Prezydent Ignacy Mościcki w orędziu do narodu określił sowieckie działania wojskowe sowieckie jako akt agresji.

3.Co łączy te dwie daty: 23 sierpnia 1939 r. i 28 września 1939 r.

ZSRR i Niemcy podpisały w Moskwie pakt o nieagresji ( z tajnym protokołem o podziale stref wpływów w Europie Wschodniej)- tzw. IV rozbiór Polski
1 5 1