Wypisz wszystkie środki poetyckie oraz cytaty do każdego z nich np. epitet - ...
prosze o jak najszybsze wykonanie i poprawność

wiersz ERNEST BRYLL


Kołysanka domowa

Szafo szafo rozłożysta
Weź nas na noc w swą opiekę
I ty też podłogo czysta
Bądź nam słońcem i uśmiechem

Łóżko nasze niewygodne
Zmień się w skrzydła do latania
I ty świeczko tląca ogniem
Wytrwaj z nami aż do rana

Klatko nasza zawieszona
Gdzieś na siódmym piętrze bloku
Bądź nam domem upragnionym
A ty windo daj nam spokój

Niechaj w rurach nic nie płacze
Niechaj dym odpłynie z miasta
W oknach krzywych jak zły pacierz
Niechaj błyśnie dobra gwiazda

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T21:09:38+01:00
Epitety:
Łóżko niewygodne,
oknach krzywych,
zły pacierz,
dobra gwiazda,
Klatko zawieszona,
domem upragnionym,
szafo rozłożysta,
podłogo czysta.

Porównania:
-W oknach krzywych jak zły pacierz

Metafory:
-Łóżko nasze niewygodne
Zmień się w skrzydła do latania
-Niechaj w rurach nic nie płacze

Ożywienie:
-A ty windo daj nam spokój

Personifikacja:
-I ty też podłogo czysta
Bądź nam słońcem i uśmiechem



8 5 8
2009-11-27T21:09:57+01:00
Epitety- safo rozlozysza, podlogo czysta, lozko nasze, lozko niewygosne, swieczka tlaca ogniem, klatka zawieszona, siodme pietro, dom upragniony, okna krzywe, zly pacierz, dobra gwiazda

personifikacja- "szafo... wez nas na noc w swa opieke"

Porównania- W oknach krzywych jak zły pacierz
4 4 4