Dopisz nazwy stref klimatycznych pod odpowiednimi określeniami.

* wysokie temperatury przez cały rok, codzienne ulewne deszcze
..............................................................................

*dwie pory roku:sucha i deszczowa, wysokie temperatury przez cały rok
.............................................................................

*obszary pustynne o dużych różnicach temperatur między dniem a nocą
.............................................................................

* długie ciepłe i suche lato,krótka i łagodna zima, temperatura prawie zawsze przekraczająca 0 stopni Celsjusza.
............................................................................

* cztery pory roku,dwie odmani klimatyczne: ciepła i chłodna
...........................................................................

*długie, mroźne zimy, trwające prawie cały rok
..........................................................................

3

Odpowiedzi

2009-11-27T21:17:05+01:00
A) międzyzrotnikowa
b) międzyzwrotnikowa
c) międzyzwrotnikowa
d) umiarkowana (?)
e) umiarkowana
f) polarna

Nie wiem, jakie to konkretne strefy mają być, nie napisałaś, jakie do wyboru...
4 1 4
2009-11-27T21:43:47+01:00
* wysokie temperatury przez cały rok, codzienne ulewne deszcze
równikowy wybitnie wilgotny

*dwie pory roku:sucha i deszczowa, wysokie temperatury przez cały rok
podrównikowy suchy (śródziemnomorski)

*obszary pustynne o dużych różnicach temperatur między dniem a nocą
zwrotnikowy suchy

* długie ciepłe i suche lato,krótka i łagodna zima, temperatura prawie zawsze przekraczająca 0 stopni Celsjusza.
podzwrotnikowy morki (śródziemnomorski)

* cztery pory roku,dwie odmani klimatyczne: ciepła i chłodna
umiarkowany

*długie, mroźne zimy, trwające prawie cały rok
biegunowy (polarny)
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T21:54:39+01:00
1. k. rownikowy
2. k. podrownikowy
3. k. zwrotnikowy
4. k. podzwrotnikowy
5. k. umiarkowany
6. k. podbiegunowy
Mozesz miec pownosc ze sa dobre, sprawdzane przez nauczyciela.
12 4 12