Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T21:35:03+01:00
Przykadem takiego wybrzeża jest wybrzeże bałtyckie.
Ochrona polega m.in. na:
- ochronie biotechnicznej polegającej na wykorzystaniu materiału pochodzenia organicznego do ustalania wydm, ich kształtowania, zakrzewiania i zalesiania;
- ochrona hydroteczniczna:
-- ostrogi brzegowe
-- falochrony brzegowe
-- opaski brzegowe z narzutów kamiennych
-- betonowe umocnienie (tzw. gwiazdobloki)
-- stalowe ścianki szczelne.

Chyba te 6 przykładow Ci wystarczy :)
14 4 14
2009-11-27T22:57:32+01:00
Jak chroni się wybrzeża klifowe przed niszczącą działalnością Morza?

Muszę podać ok. 4 przykładów (minimum 3, optymalnie 5 :> )


-modyfikowanie wybrzeża, aby nacierające na nie fale wytracały swoją energię:
falochrony-palowe
koszy szańcowe
falochrony gwiazdoblokowe
betonowe umocnienia
7 3 7