Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T21:39:35+01:00
A) 20m/s = 72km/h
t₁ = s₁/V₁

t₂=s₂/V₂

Δt = t₁ + t₂ = 60km/ 72km/h + 72km/54km/h ≈ 0,83h + 1,3h ≈ 2,17h (ok.130minut)

b) Vśr = Δs/Δt = s₁+s₂/Δt = 132km/2,17h ≈ 61km/h

Pozdrawiam,
matteushq;)
15 4 15
2009-11-27T21:42:15+01:00
V₁=20m/s=72km/h
V₂=54km/h
S¹=60km
S₂=72km

S=60km+72km=132km

T₁=60km÷72km/h=0,8(3)h
T₂=72km÷54km/h=1,(3)h

T=0,8(3)h+1,(3)h=2,167h
V=132km÷2,167h=60,91371km/h

V₁=prędkość na pierwszym odcinku
V₂=prędkość na drugim odcinku
S¹=długość pierwszego odcinka
S₂=długość drugiego odcinka
S=długość całej drogi
T₁=czas pokonywania pierwszego odcinka
T₂=czas pokonywania drugiego odcinka
T=czas pokonywania całej drogi
V=średnia prędkość pokonywania całej drogi
11 4 11