Odpowiedzi

2009-11-27T21:37:45+01:00
Wg mitologii "Na początku był chaos"

wg Biblii świat stworzył Bóg w 7 dni
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T21:58:41+01:00
Według:bibli człowiek został stworzony przez Boga
według mitologi: człowiek został ulepiony przez Prometeusza z gliny a Atena tknęła w nie życie
według bibli: świat Bóg stwarzał 7 dni ( w 7 dzień odpoczął)
według mitologii: świat powstał z chaosu (pusyki)
biblia:Bóg - stwórca doskonały, obce są mu ludzkie wady, itp.
bogowie posiadają "ludzki charakter" - kłócą się, mają wady (nie są doskonali),
Bóg tworzy człowieka na "swój obraz",








PODOBIEŃSTWA:

Biblia:
-Bóg tworzy świat z nicości, pustki,
-świat początkowo jest płaską ziemią z zawieszonym nad nią niebem,
-stworzony zostaje człowiek,

proszę bardzo się starałam ;D

6 3 6
2009-11-27T23:25:10+01:00
~~MITOLOGIA~~

PYTANIE: Co było zanim powstał świat?
ODPOWIEDŹ: Chaos (mieszanina 4 żywiołów).

PYTANIE: W jaki sposób powstał świat?
ODPOWIEDŹ: z chaosu wyłoniły się bóstwa: Uranos i Gaja, którzy dali początek pozostałym Bogom

PYTANIE: Czy można wskazać przyczynę powstającego świata? Jeśli tak, to co nią jest?
ODPOWIEDŹ: NIE MOZNA

PYTANIE: Czy jest zasada rządząca powstaniem świata? Jeśli tak to co nią jest?
ODPOWIEDŹ: wszystko powstaje szybko, niespodziewanie

PYTANIE: Jaki jest powstający świat?
ODPOWIEDŹ: okrutny, bezwzględny

PYTANIE: Obraz boga (bogów).
ODPOWIEDŹ: zawistni, gniewni, mściwi, zazdrośni, nie lubią ludzi

~~BIBLIA~~
PYTANIE: Co było zanim powstał świat?
ODPOWIEDŹ: ciemność, bezmiar wód, Bóg

PYTANIE: W jaki sposób powstał świat?
ODPOWIEDŹ: Bóg wszystko stworzył poprzez słowo

PYTANIE: Czy można wskazać przyczynę powstającego świata? Jeśli tak, to co nią jest?
ODPOWIEDŹ: Bóg chciał stworzyć coś idealnego, doskonałego

PYTANIE: Czy jest zasada rządząca powstaniem świata? Jeśli tak to co nią jest?
ODPOWIEDŹ: świat powstaje w sposób uporządkowany, przemyślany

PYTANIE: Jaki jest powstający świat?
ODPOWIEDŹ: dobry, doskonały, harmonijny

PYTANIE: Obraz boga (bogów).
ODPOWIEDŹ: dobry, sprawiedliwy, kocha ludzi


Pytanie te same ;).. załączam Ci tabelkę.. której jest to samo..lecz bardziej 'czytelne' ;)
12 4 12