Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-27T21:41:15+01:00
Heptan C7H16
mC7H16 = 7*12 + 16 * 1 = 84 +16 = 100
zawartość węgla wynosi 84% (84/100)
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T21:51:23+01:00
C7H16 ogólny wzór

Najpierw liczysz masę molową heptanu:
7*12+16*1=100g/mol

Teraz dla węgla; mamy 7 atomów węgla, więc: 7*12=84g/mol

100g/mol - 100%
84g/mol - x

x=(84*100%) / 100g/mol= 8400% /100= 84 %

1 5 1