Cyfra dziesiątek liczby dwucyfrowej jest o 2 mniejsza od cyfry jedności. Znajdź tę liczbę wiedząc, że jest ona 4 razy większa od sumy jej cyfr.

proszę o podanie wszystkich obliczeń które robiliście podczas rozwiązywania
dzięki! ;))

2

Odpowiedzi

2009-11-27T22:01:36+01:00
Żadne oblicznie poprostu domyślnie - dane mówią same za siebie.
24


Liczę na najlepszą odp. ;>
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T22:09:39+01:00
X - cyfra dziesiątek
y -cyfra jedności

x = y -2
10x + y = 4*( x+y)
----------------------------
10(y-2 ) + y = 4*(y - 2) + 4y
10y -20 +y = 4y - 8 +4y
11y - 8y = 20 - 8
3y = 12
y = 4
---------
x = y - 2 = 4 - 2 = 2
Odp. Tą liczbą jest 24.