Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T21:59:41+01:00
Tasma
zawlotnia
parasolik
watka
toczek
rzestawiciele zielenic
2009-11-27T22:01:32+01:00
Taśma– rodzaj zielenic o podważanej pozycji taksonomicznej. Plecha zbudowana z jednej warstwy komórek tworzących spłaszczoną, przypominającą jelito (stąd łacińska nazwa) rurę, której światło wypełnione jest w naturalnych warunkach wodą morską i bąbelkami tlenu wytworzonego przez tę roślinę w procesie fotosyntezy. Taśma często również może przybierać postać nici

Zawłotnia (Chlamydomonas) - rodzaj glonów (zielenic) należący do rodziny zawłotniowatych. Występuje w wodach słodkich, wilgotnych glebach, na śniegu i lodzie w wysokich górach.
2009-11-27T22:03:44+01:00
Taśma (Enteromorpha syn. Ulva) – rodzaj zielenic o podważanej pozycji taksonomicznej.

Zawłotnia (Chlamydomonas) - rodzaj glonów (zielenic) należący do rodziny zawłotniowatych

parasolowiec (Acetabularia) - rodzaj jednokomórkowych i jednojądrzastych glonów morskich dorastających do ogromnych rozmiarów należący do zielenic.

Toczek (Volvox) – rodzaj zielenicy (glonu) wielokomórkowego. Jego ewolucyjne stadium przejściowe pomiędzy Cenobium a wielokomórkowcem jest badawczo dogodne. Jeden z organizmów modelowych.