Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T22:08:00+01:00
Średnica: 1,5m
promień: 0,75m

Obwód koła:
O=2πr=π*2*0,75=1,5π
π≈3,14

1,5π≈1,5*3,14=4,71m

47,1km/h≈13m/s
13m*60s=780m/min

780m/4,71m≈166

Odp. Koło lokomotywy wykonuje w minute ok. 166 obrotów
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-27T22:16:58+01:00
Obliczamy jaką drogę pokonuje w minutę to koło
47,1/h=47,1*1000m/60min=47100m/100min=785m/min
czyli w minutę to koło pokonuje drogę 785m
długość tego koła wynosi:1,5 [m] bo d=(2π )czyli w przyblirzeniu 4,71 [m]
785:4,71 ≈167 obrotów
1 5 1