A)oblicz obwód równoległoboku ,którego jeden bok ma długość 3cm,a drugi bok jest 0 2,5cm dłuższy.
b)z dwóch jednakowych rombów o obwodzie 22cm ułożono równoległobok.jaki obwód ma ten równoległobok ?
c)która figura ma większy obwód-kwadrat o boku 12,3cm czy prostokąt o wymiarach 11,7cmx13,2cm?

3

Odpowiedzi

2009-11-27T22:20:07+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T22:25:18+01:00
A) 3*2,5=7,5
2*3+7,5*2=6+15=21
obw.=21cm

b) 22/8=2,75

2,75*6=16,5

obwód równoległoboku to 16,5cm

c)
kwadrat: 4*12,3=49,2cm kwadratowych
prostokąt:11,7*2+13,2*2=49,8cm kwadratowych
2009-11-27T22:33:19+01:00
3+2,5=5,5
bok a=3
bok b=5,5
ob=2a+2b
ob=3+3+5,5+5,5=
ob=6+11
ob=17cm

zrobiłem tylko A:(