Odpowiedzi

2009-11-27T22:41:33+01:00
Wapń+Tlen powstaje tlenek wapnia
potas+tlen powstaje tlenek potasu
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T22:46:04+01:00
-atom wapnia reaguje z z jedna cząsteczką tlenu dając tlenek wapnia
Ca+O₂→CaO
wapń+tlen→tlenek wapnia
!! wapń jest dwuwartościowy !!
-cztery atomy potasu reagują z jedna cząsteczką tlenu dając dwie cząsteczki tlenku potasu
4K+O₂→2K₂O
potas+tlen→tlenek potasu
!! potas jest jednowartościowy !!