Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T23:23:48+01:00
P1 =100 W, U1 = 220 V
P = U*I
I = P/U
I1 = P1/ U1 = 100 W/220 V =0,45 A
a) I = U/R
R = U1/ i1 = 220 V/ 0,45 A = 489 omów
2009-11-27T23:27:02+01:00
P₁ - moc żarówki = 100W
U₁ - napięcie = 220V
a)
P₁ = U₁²/R
R - oporność żarówki = U₁²/P₁ = 220²/100 = 48400/100 = 484Ω
b)
P₂ = U₂²/R = 110²/484 = 12100/484 = 25W
moc żarówki zmaleje 100/25 = 4 razy