Kwotę 780zł wypłacono banknotami o nominałach 50 zł i 20 zł przy czym banknotów 50zł było o 4 mniej niż 20zł. Ile było banknotów każdego rodzaju?

prosze o wszystkie obliczenia jakie wykonywaliscie przy rozwiazywaniu tego zadania
dzieki;))

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T00:05:01+01:00
X - ilość banknotów 50 zł
y - ilość banknotów 20 zł

50x +20y = 780 zł
y = x +4

Rozwiazuje układ równań

50x + 20(x+4) = 780
y =x +4

50x +20x +80 = 780
y = x +4

70x = 780 - 80
y = x +4

x =700:70
y = x +4

x = 10
y = 10 +4

x =10
y = 14

Odp. Banknotów 50 zł było 10, a banknotów 20zł było 14
4 3 4
2009-11-28T00:07:34+01:00
X - ilość banknotów po 50 zł
x + 4 - ilość banknotów po 20 zł
50x + 20(x + 4) = 780
50x + 20x + 80 = 780
70x = 780 - 80
70x = 700
x = 700/70 = 10
x + 4 = 10 + 4 = 14
było 10 banknotów po 50 zł i 14 banknotów po 20 zł
2 4 2
2009-11-28T00:10:06+01:00

780=x*50+(x-4)*20
780=50x+20x-80
780=70x-80
70x=860
x=12

12-4=8


12 banknotow 50złotowych
8 -II- 20 -II-
2 1 2