1Uczeń ma 60 gr. w sześciu monetach. Jakie to są monety? Znaleźć wszystkie rozwiązania

2Leciało stado dzikich gęsi. Zobaczyła je gęś domowa i zawołała: - Witaj setko gęsi. - Wcale nie jest nas sto - odpowiedziała przewodniczka stada. - Gdyby nas było jeszcze raz tyle, jeszcze połowa i jeszcze ćwierć, a do tego ty na dodatek, to dopiero wtedy byłoby nas sto. Policz sama, ile nas jest

3.W pewnym miesiącu 3 niedziele przypadły na dni parzyste. Jaki dzień tygodnie był 20 dniem miesiąca.

4.Leciało stadko dzikich gęsi. Zobaczyła je gęś domowa i zawołała:
Witaj setko gęsi! Wcale nie jest nas sto - odpowiedziała przewodniczka stada. Gdyby nas było jeszcze raz tyle,
jeszcze połowa i jeszcze ćwierć, a do tego ty na dodatek, to dopiero wtedy byłoby nas sto! Policz sama ile nas jest

3

Odpowiedzi

2009-11-28T00:50:44+01:00
2009-11-28T00:55:36+01:00
Zadanie 1 .

I. 6 monet po 10 gr.
II. 3 monety po 10 gr. i 6 monet po 5 gr.
III. 2 monety po 20 gr. i 4 monety po 5 gr.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T01:13:28+01:00
1. 60gr : 6 monet = 10gr każda moneta
3 monety × 20 gr = 60gr
12 monet × 5gr = 60gr

2. 36:2=18
36:4=9
36+36=72+18=90+9=99+1=100

3. 3 niedziele parzyste to 2, 16, 30.
a 20 dzień to czwartek

4. 36:2=18
36:4=9
36+36=72+18=90+9=99+1=100