1. Ciśnienie wywierane prze odważnik na stół wynosi 2000Pa. Jaką powierzchnią niacska odważnik na stół, jeżeli siła parcia wynosi 2N?
2.Chłopiec o masie 45 kg stoi na nartach. Długość każdej narty wynosi 1,5m szerokość 10cm. Jakie ciśnienie wywiera chłopiec na śnieg?. Masę nart pomiń.

2

Odpowiedzi

2009-11-28T08:23:39+01:00
1. p= N/s
p=2000 [Pa]
N= 2 [N]

2000=2/s /×s
2000s = 2 /÷ 2000
s = 0,001 m²

2. N=m×g
przyjmując że g=10 [m/s²]
N= 45 × 10 = 450 [N]

s= 1,5 × 0,1 = 0,15 [m²]

p= 450/0,15 = 3000 [Pa]

Odpowiedź: Chłopiec wywiera na śnieg ciśnienie 3000 Pa.

4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T08:43:13+01:00
P - ciśnienie
F - siła nacisku
S - pole powierzchni

1.
Dane: p=2000Pa, F = 2N
Szukane = S = ?

Na początku robimy jednostki aby sprawdzić w jakich jednostkach wyjdzie nam wynik:
S = F : p [ N : N/m² = m²]
Potem robimy działanie na liczbach:
2 : 2000 = 0,001m²
Odp.: Odważnik na stół naciska powierzchnią 0,001m²
2.
Dane: F = 45*10=450N, S= 1,5m*0,1m=0,15m²
Szukane: P=?

Na początku robimy jednostki tak jak poprzednio:
p=F/S [ N/m²=Pa]
A teraz obliczenia na liczbach:
450:0,15=3000Pa
Odp.: Chłopiec wywiera na śnieg ciśnienie 3000 Pa.

pozdro!!!