1. Wypisz zjawiska towarzyszące reakcjom chemicznym

2. Dobierz współczynniki :

a) Al + C---->Al mała czwórka C i mała trójka

b) Sn + S ---> SnS i mała dwójka u dołu

c) P+ S---> P mała dwójka S mała piątka

3.a) C + O mała dwójka ---> CO mała dwójka
b ) P+ O mała dwójka ---> P mała dwójka O mała trójka
c) Pb + O mała dwójka ---> Pb mała trójka O mała czwórka

4.a) H mała dwójka + N mała dwójka ---> NH mała trójka
b) N mała dwójka + O mała dwójka ---> NO mała dwójka

2

Odpowiedzi

2009-11-28T10:14:54+01:00
2. a) 4Al + 3C----->Al mała czwórka C i mała trójka
b)Sn + 2S ---> SnS i mała dwójka u dołu
c) 2P+ 5S---> P mała dwójka S mała piątka

3. a) C + O mała dwójka ---> CO mała dwójka
b ) 2P+ 3O mała dwójka ---> P mała dwójka 2O mała trójka
c) 3Pb + 2O mała dwójka ---> Pb mała trójka O mała czwórka

4.a) 6H mała dwójka + 2N mała dwójka ---> 4NH mała trójka
b) N mała dwójka + 2O mała dwójka ---> 2NO mała dwójka
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T10:23:43+01:00
1 Świecenie i wydzielanie ciepła
charakterystyczna barwa płomienia
charakterystyczny zapach produktów
zmiana barwy wskaźników
zmiana barwy substancji
pienienie sie roztworu
zmętnienie roztworu
charakterystyczny dźwięk
podwyższenie temperatur

2.4Al + 3C---->Al mala czworka C mala trojka
Sn + 2S---->SnS mala dwojka
2P + 5S-----> P mala dwojka S mala piatka
C + O mala dwojka------>CO mala dwojka
2P + 3O mala dwojka-----> P mala dwojka 2O mala trojka
3Pb + 2O mala dwojka-----> Pb mala trojka O mala czworka
H mala dwojka + N mala dwojka----> 2NH mala dwojka
N mala dwojka + 2O mala dwojka-----> 2NO mala dwojka