Odpowiedzi

2009-11-28T10:51:02+01:00
Prehistoria
malowidła naskalne w Lascaux i Altamirze
(no autorów to raczej nikt nie pozna)

Starożytność
malowidła naścienne
Tancerka i dwie muzykantki (1410p.n.e.) ze świątyni Nahta w Tebach. (autor nieznany)
Afrodyta wynurzająca się z piany morskiej (Afrodyta Andyomene);świątynia Asklepiosa na Kos; Apelles

Średniowiecze
Ostatnia Wieczerza - kościół św.Jakuba w Toruniu;fresk
Portret małżonków Arnolfinich (1434; Jan van Eyck)

Renesans
Dama z gronostajem (1483-90); Leonardo da Vinci
Wenus i Adonis (1554); Tycjan

Barok
LasMeninas, pol.Panny dworskie (1656); Diego Velazquez
Mała sprzedawczyni owoców (1670-1675); Bartolome Esteban Murillo

Klasycyzm
Bonaparte jako pierwszy konsul (1804); Jean Auguste Dominique Ingres
Koronacja Napoleona (1806); Jacques Louis David

O tym co tu powinno być?nic nie wiem

chyba chodzi o Neogotyk

Secesja
Macierzyństwo (1905); Stanisław Wyspiański
Meduza (1904); Józef Mehoffer

no i w dwóch ostatnich ci nie pomge sorY...
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T11:07:49+01:00
Prechistoria- twórcy nieznani, odnajdujemy takie dzieła jak malunki naskalne figurki np. Bogini Matka z Çatal Höyük ,byk z jaskini Altamira
Starożytność- np. Fidiasz, Myron (" Dyskobol "), "nike z Samotraki"
Średniowiecze- katedry i kościoły, Wit Stwosz "Ołtarz mariacki" Giotto di Bondonem ( freski w kościele Marii Panny dell'Arena w Padwie oraz scen z życia św. Franciszka w Kościele w Asyżu. ) "Sąd ostateczny" Hieronima Boscha, "Sąd ostateczny" Hansa Memling.
Renesansu - da Vinci ( mona liza, ostatnia wieczerza, dama z łasiczka ) , Michała Anioł ( dawid, freski w kaplicy sekstyńskiej)
Baroku- Alessandro Algardi, Paolo Veronese, Rubens (wniebowzięcie NMP) Luca Giordano ( "Triumf Medyceuszy wśród chmur Góry Olimp")
Klasycyzmu- Jacques-Louis David - Porwanie Sabinek,Jean-Auguste-Dominique Ingres - Wielka odaliska
Ekletyzm- G. Semper (gmach Opery w Dreźnie) i Ch. Garnier (Opera Paryska, gmach kasyna w Monte Carlo)
Nedotyku-?
Secesja- Aubrey Beardsley, Pawia suknia, Fernand Khnopff, Zamykam drzwi za sobą
Nowoczasna- F. Lloyd Wright, Robie House, E. May, Okrągły dom
we Frankfurcie nad Menem
Współczesna- budynek WoZoCo ,Parkrand

2009-11-28T13:12:19+01:00
Pozostał jeszcze Neogotyk
E. Viollet-le-Duc (Francja) K.F. Schinkel (Niemcy) F. Księżarski Polska
gmach Collegium Novum UJ w Krakowie
pałac Paców w Dowspudzie