Na podstawie Legendy o św. Aleksym zrekonstruuj brakujące zakończenie. Zacznij od rozważenia, jaka mogła być reakcja ojca na wiadomość, że zaginiony syn mieszkał pod schodami jego domu.

Ma być napisane wierszem. Wybiorę najlepszą odpowiedź.

Tekst legendy
http://sredniowiecze.klp.pl/a-6367-4.html

3

Odpowiedzi

2009-11-28T11:02:08+01:00


Gdy mi ludzie powiedzieli,że trup pod moimi schodami leży przestarszyłem się,
a to byłeś ty,
wielki żal ogarną mnie
nie wiedziałem co robić mam,
z żalu żyć nie chciało się
ciebie teraz brak wśród nas,
samych pozostawiłeś nas,
mnie i twoją żonę Famijanę



może takie coś?
nie wiem nie mam pomysłów.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T12:05:09+01:00
A otec gdyby tylko wiedział,
gdyby sam Bóg mu powiedział,
czy w słowo doczesne by uwierzył?
Czy wzrokiem srogim człowieka by zmierzył...
Wszak jakże można bronić tego,
kto nie poznał syna swgo?
Zdziwienie, nienawiść,
złość i zawiść,
czy może wzruszenie,
i wiara w zbawienie.
Wszak wielkim cudem Aleksego by było,
wiara ojca, że życie syna się nie skończyło.

1 5 1
2009-11-28T12:10:51+01:00
Że trup pod moimi schodami zamarłem,
i szate na sobie darłem,
ogromny żal ogarną mnie
nie mogłem uratować cie,
z żalu żyć nie chciało,
tylko uratować ciało
ciebie teraz brak wśród nas,
samych pozostawiłeś nas,


pozdro! i moim zdaniem fajnie mi wyszło ;p
1 1 1