Odpowiedzi

2009-11-28T10:58:09+01:00
Bolesław krzywousty podzielił Polskę pomiędzy synów a ci synowie po między swoich synów a tak polska rozpadła się na małe części
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T11:03:38+01:00
Podział ten polegał na rozdzieleniu terenów polski między synów. Było to spisane w specjalnym dokumencie (akt prawno-polityczny) był tam też podział następowanie tronu.
Bolesław IV, (Kędzierzawy) – Mazowsze i wschodnią część Kujaw,
Mieszko III (Stary) – zachodnią Wielkopolskę,
Małoletni Henryk - ziemię sandomierska.
Władysława II, Bolesław I Wysoki i Mieszko I Plątonogi - otrzymali Śląsk.
3 5 3
  • Użytkownik Zadane
2009-11-28T11:07:25+01:00
Podział dzielnicowy inaczej terytoilialny polegał na tym, że Bolesław podzielił państwo polskie na dzielnice z czego każdy z 6 synów otrzymał po jego śmierci jedną dzielnice. Najstarszy syn jako senior sprawował władze bezpośrednią na tz. dzielnicą senioralną .najstarszym synem był Władysław 2 zwany wygnańcem. Senior miał także władze zwierzchnią nad juniorami ( swoimi braćmi), jego obowiązkiem była obrona granic prowadzenie polityki zagranicznej itd.
!mam nadzieje że pomogłem!
2 5 2