Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T11:11:32+01:00
Dla judaizmu rodzina, a więc i małżeństwo, są ogromnymi wartościami, bez których wypełnianie misji "naprawiania świata" w ogóle byłoby niemożliwe.Nie jest powszechnie znany wpływ, jak rewolucja ta miała na ukształtowanie się modelu rodziny, obowiązującego przez tysiące lat, do dziś.Judaizm uznał małżeństwo za nakaz religijny, a jednocześnie wprowadził szereg zakazów – seksualnych tabu – uznając wyłącznie związek mężczyzny i kobiety za ideał posiadający religijną aprobatę.
2009-11-28T11:12:30+01:00
Żydzi traktują rodzinę jako wspólnotę.
Niedopuszczalna jest zdrada współmałżonka.
Rodzina jest traktowana jako nierozerwalna więź.
Nie uznają także rozwodów.
1 5 1