Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T11:31:31+01:00
Prównoległoboku = a*h

Na początku obliczamy pole rownoległoboku:
20cm * 9cm = 180cm² (bierzemy 20 i 9 gdyż 9 jest wysokością opuszczoną na dłuższy bok a 20 jest dłuższym bokiem)

A teraz obliczamy wysokość skoro mamy pole:
180cm² : 15cm = 12cm
Odp.: Długość opuszczona na krótszy bok ma 12 cm.

pozdro!!! (napewno dobrze zrobiłem)
2009-11-28T16:34:09+01:00
P=a × h
P=20 × 9
P= 180 cm²

P=a × h
180cm²= 15cm × h / ÷15
12cm=h

Odp. Długość drugiej wysokości wynosi 12 cm.