Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T11:30:57+01:00
Ze względu na to, że ekliptyka ma 360°, a rok w kalendarzu gregoriańskim ma 365 (w roku przestępnym 366) dni, Słońce zdaje się przesuwać o niecały 1° dziennie wzdłuż linii ekliptyki. W związku z tym, oraz z faktem, że miesiące mają różne długości, Słońce wchodzi w dany stopień i znak zodiaku o innej porze dnia, a czasem w innym dniu miesiąca niż w roku ubiegłym. Pozycję Słońca w określonym czasie, względem określonego miejsca na Ziemi można sprawdzić w efemerydach.
Nazwa Daty Symbol

Baran 20 III – 19 IV
Byk 19 IV – 20 V
Bliźnięta 20 V – 21 VI
Rak 21 VI – 22 VII
Lew 22 VII – 23 VIII
Panna 23 VIII – 22 IX
Waga 22 IX – 23 X
Skorpion 23 X – 22 XI
Strzelec 22 XI – 21 XII
Koziorożec 21 XII – 20 I
Wodnik 20 I – 18 II
Ryby 18 II – 20 III
3 4 3
2009-11-28T11:32:24+01:00
Zodiak-zespół 12 odcinków ekliptyki, czyli popularnie Znaków zodiaku, które odpowiadają położeniu Słońca na tle gwiazd w określonych przedziałach czasu i noszą nazwy 12 gwiazdozbiorów, leżących wzdłuż ekliptyki, byk, baran itd.
1 5 1
2009-11-28T14:44:06+01:00
W astronomii tak jak w astrologii jest 12 znaków zodiaku.Jest to podział ekliptyki na 12 równych części. Punkty przecięcia równika niebieskiego z ekliptyką nazywamy punktami równonocy: wiosennej i jesiennej. Podczas równonocy wiosennej slońce wschodzi w astrologiczny znak zodiaku Barana, a jesiennej w astrologiczny znak zodiaku wagi.