Odpowiedzi

2009-11-28T11:34:58+01:00
Fotosynteza daje rośliną pokarm.
Polega na dostarczaniu powietrza do organizmu.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T11:44:16+01:00
1.Fotosynteza jest to proces biochemiczny polegający na syntezie prostych związków organicznych pod wpływem promieniowania słonecznego. Znaczenie fotosyntezy jest bardzo obszerne.
Po pierwsze jest to sposób w jaki rośliny samożywne wytwarzają sobie pokarm. Po drugie substratem tego procesu jest O2 (tlen), który jest nam niezbędny do życia.

2.Wymiana gazowa w nocy jest zneutralizowana, ponieważ rośliny nie przeprowadzają wtedy procesu fotosyntezy. Podczas nocy rośliny nie fotosyntezują, więc nie wytwarzają tlenu.Przeciwnie pobierają tlen z atmosfery potrzebując go do oddychania.

Myślę,że wystarczy :P
Pozdrawiam :)