Odpowiedzi

2009-11-28T11:41:44+01:00
Wszystkie ludy podbite przez aleksranda macedońskiego były dobrze traktowane wzamnian za wierność i danie do wojska z każdej podbitej wioski wojska zgodnie z ludnościom ale pozatym ludy te były bardzo dobrze traktowane .
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T11:42:05+01:00
Aleksander Macedoński pozwalał podbitym krajom zachowywać swoją kulturę i swój język, ale musieli oni płacić daniny i wysyłać wsparcie wojskowe w czasie wojny. Warto też dodać, że z czasem niektóre elementy z kultur podbitych krajów "przenikały między sobą". Jeszcze taka ciekawostka iż po podbiciu Egiptu mianował się faraonem. Faraon w Egipcie był synem boga i Aleksander zaczął z czasem wierzyć, że sam jest bogiem :).

pozdrawiam
2009-11-28T11:49:41+01:00
Aleksander z całą pewnościa nie prześladował podbitej ludności. Wręcz przeciwnie, w pewien sposób chciał zrobić z nich (pseudo)Greków-Macedończyków. Może o tym świadczyć choćby fakt wielu małżeństw zawieranych po roku 330 p.n.e., pomiędzy Macedończykami a ludnością podbitą. Swoim zachowaniem Aleksander udowodnił, że jego celem nie jest jedynie podbicie całego znanego wówczas świata. Był on dalekowzroczny i chciał w pewien sposób zjednoczyć wszystkie pokonane ludy. W jego planach było utworzenie ogromnego imperium, które byłoby kontrolowane później przez jego potomków.