Odpowiedzi

2009-11-28T11:46:00+01:00
A) reakcja wrodzona to np. łzawienie oka, kiedy coś do niego wpadnie, kichanie jeśli coś wpadnie do nosa itp.
b) reakcja nabyta to taka, której uczymy się dopiero pod jakimś czasie, a nie jest ona w nas od urodzenia. Jest ona wykształcona na skutek styczności ciała z różnymi patogenami. Ma ona na celu wykrywanie i zwalczanie antygenów.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T11:48:28+01:00
Reakcja obronna organizmu to wytwarzanie większej ilości leukocytów (białe krwinki), które odpowiedzialne są za odporność organizmu. Leukocyty wytwarzają przeciwciała, które neutralizują bakterie, lub same je ''zjadają''.
Odporność organizmu to niepoddatność organizmu na choroby.
Może być wrodzona (czyli np. uwarunkowana genetycznie, że nie chorujemy np. na raka), lub nabyta. Dzieli się na czynną i bierną. Czynna to po przebytej chorobie lub po szczepieniu. Bierną czyli po podaniu surowicy i przekazywana z matki na płód.

Z mojego zeszytu do biologii. ;))
mam nadzieję, że pomogłam ;***
6 4 6
2009-11-28T13:57:59+01:00
1.Reakcje obronne organizmu:
- bariera mechaniczna( skóra, nabłonek, błona śluzowa)
- substancje bakteriobójcze ( kwas solny, łój, łzy, ślina)
- krwinki białe ( makrofagi)
- reakcje organizmu ( kaszel, kichanie, biegunka, wymioty)
To są reakcje obronne orgazizmu w odporości nieswoistej)
4 4 4