Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T12:10:00+01:00
Najpierw trzeba zsumować ilość wody :)
5/3 + 5/6 + 3/4 = 20/12 + 10/12 + 9/12 = 39/12

39/3 = 13

czyli w każdym musi być 13/12

czyli do 2
3/12
do 3
4/12

koniec :)
17 3 17
2009-11-28T12:11:02+01:00
1 2/3
5/6
3/4 sprowadzamy do wspólnego mianownika 12.

5/3 - 20/12
5/6 - 10/12
3/4 - 9/12

z garnka pierwszego należy przelać 4/12 do garnka trzeciego i 3/12 do garnka drugiego aby było po równo.
8 3 8
2009-11-28T12:15:01+01:00
Pierwszy dzbanek: 1 2/3=5/3=20/12
drugi dzbanek: 5/6=10/12
trzeci: 3/4= 9/12

w sumie jest: 39/12
39/12 : 3=13/12

więc w każdym musi być 13/12
do 2 dzbanka przelewamy 3/12
do 3 dzbanka przelewamy 4/12

sprawdzenie:
20/12 - 7/12 = 13/12
10/12 + 3/12=13/12
9/12 + 4/12 = 13/12
7 3 7