Podłogę w kształcie trapezu prostokątnego wyłożono kwadratowymi płytkami o boku równym 30 cm . Cena 1m² tych płytek wynosi 65zł. Do wykonani posadzki zakupiono trzy opakowania kleju w cenie 50zł za opakowanie oraz urządzenie do cięcia płytek za 200zł . Oszacuj liczbę płytek potrzebnych do ułożenia podłogi. Oblicz koszty materiałów i narzędzi potrzebnych di wykonania posadzki. Wysokość trapezu ma 3,5 m długości , a jego podstawy 6m i 4m.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T12:44:09+01:00
Pole trapezu:
1/2(a+b)razy h
1/2(4+6) razy 3,5= 1/2 razy 10 razy 3.5= 17,5m²
17,5m²=175000 cm²
pole jednej plytki:
30 razy 30= 900 cm²

175000 cm²:900 cm² = (w przybliżeniu) 195 >>liczba potrzebnych plytek

195 razy 900= 175500 cm² = 17,55 m²

18 razy 65 zł= 1170zł

3 razy 50=150zł >cena kleju
200 zł urządzenie

150+200+1170= 1520 zł

<co do zadania nie jestem pewna ;d>
6 4 6
2009-11-28T12:49:06+01:00
Na początku obliczmy pole podłogi:
P trapezu = a+b:2*h
6m+4m:2*3,5m=17,5m²
A teraz liczymy ile zapłacono za płytki:
17,5m²*65zł=1137,5zł
A tera wszystkie koszty sumujemy:
3*50zł+200zł+1137,5zł=1487,5zł
Odp.: Koszty materiałów i narzędzi wynoszą 1487,5zł.

serdecznie pozdrawiam!
7 3 7