Odpowiedzi

2009-11-28T12:43:22+01:00
Jeżeli najdłuższy bok w ABCD ma 16 cm, a w A'B'C'D' ma 20 cm to znaczy, że boki są o 25 % dłuższe. A więc:
16 x 25 % = 20 cm
12 x 25 % = 15 cm
8 x 25 % = 10 cm
4 x 25 % = 5 cm
Więc boki w czworokacie A' B' C' D' mają 5 cm, 10 cm, 15 cm, 20 cm :))
1 5 1
2009-11-28T12:45:05+01:00
Szukasz najdłuższego boku w tym pierwszym czworokacie i obliczasz skalę podobieństwa k:najdłuższy ma 16,więc k=20:16,czyli k=1,25,,,,,teraz dalej: x:8=1,25→x=8×1,25=10cm,,,y:4=1,25→y=4×1,25cm=5cm,,,z:12=1,25→z=12×1,25=15,,,odp.boki czworokata mają:5,10,15 i 20cm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T12:49:18+01:00
Dane:
AB=16
BC=12
CD=8
DA=4
A'B'=20

szukane:
B'C'=?
C'D'=?
D'A'=?


B'C':
20/16=(B'C')/12
20*12=16(B'C')
B'C'=15

C'D':
20/16=(C'D')/8
20*8=(C'D')*16
C'D'=10

D'A':
20/16=(D'A')*16
20*4=(D'A')*16
D'A'=5

odp.: pozostałe boki mają długości równe: 15, 10, 5.

1 5 1