Tata powiedział że 4 osoby produkuja rocznie średnio 500 kg śmieci. Wielkim zagrożeniem dla przyrody są odpady z tworzyw sztucznych , które stanowią ⅖ wszystkich śmieci. Ile ton odpadów z tworzyw sztucznych wyrzuca w ciagu roku 40 mln Polaków ? Zapisz wszystkie obliczenia!

3

Odpowiedzi

2009-11-28T12:43:49+01:00
500kg * 2/5=200kg - odpady z tworzyw sztucznych na 4 osoby
200kg/4=50kg - odpady z tworzyw sztucznych na 1 osobę
50kg * 40000000=2 000 000 000kg
2 000 000 000kg=2 000 000ton

Ps. Kolega/koleżanka poniżej, siata993, chyba ma problemy z czytaniem... Zadanie rozwiązał/a źle i niech nie zapewnia że ma dobrze...
1 5 1
2009-11-28T12:46:04+01:00
500kg = 4 os.
4 razy dziesięć milionów to 40 mln- ilość Polaków.
500 kg(bo 4 osoby) x 10000000(bo 4x10 mln to 40)= 5 000 000 000 kg rocznie = 5 000 000 ton

Odp: W ciągu roku 40 mln Polaków wyrzuca 5 000 000 ton śmieci.



Ps. Biorąc moje rozwiązanie masz pewność poprawności.
Kolega wyżej i niżej nie umie czytać lub jest istotą słabo myślącą.
Ponieważ wyraźnie pisze że w ciągu roku 4 osoby produkują 500 kg śmieci, a on z tych 4 osob probował wyciągnąć jedną i napisał że to 4 i w dodatku wynik dla 1 mu nawet dobrze nie wyszedl tak więc jeśli chcesz mieć poprawnie bierz te.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T12:47:02+01:00
X - waga odpadów produkowane przez jedną osobę

4x=500kg
x=125kg
2/5x=50kg

50kg*40 000 000 = 2 000 000 000kg = 2 000 000t


Ps. Osoba powyżej zapewnia że ma dobrze,a jednak sama nie umie czytać. Należy obliczyć 2/5 całości wyrzucanych śmieci.
Polecam naukę czytania.
1 5 1