1.Znajdź dwie takie liczby dodatnie, których różnica jest 5 razy mniejsza od ich sumy,a pierwsza liczba jest o 125 większa od drugiej.(zastosuj uklad rownan)

2. różnica cyfry dziesiątek i cyfry jednosci liczby dwucyfrowej wynosi 4. jesli odejmiemy od tej liczby 36, to otrzymamy liczbe z przestawionymi cyframi. znajdz te liczbe.
(zastosuj uklad rownan)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T13:40:11+01:00
1)

x-y = 1/5(x+y)
x = y+125

y+125-y = 1/5(y+125+y)
125=1/5(2y+125)
2/5y+25=125
2y + 125 = 625
y = 250

x = 250+125

x = 375
y = 250

2)
a - liczba jednosci
b - liczba dziesiatek
b - a = 4
b = a+4
10b+a-36 = 10a + b

10a+40-36 = 10a + a +4

b = a+4
0<a<6

co daje

b=5 dla a=1
b=6 dla a=2
b=7 dla a=3
b=8 dla a=4
b=9 dla a=5


PS. Sorki, ale pomyliłem się wcześniej w 1 zad.
Już poprawiłem.

Drugie jest na 100% dobrze.
2 3 2
2009-11-28T13:41:22+01:00
Zad1
(x-y)*5=x+y
y+125=x

(y+125-y)*5=y+y+125
x=y+125

-2y=-500 / :(-2)
x=y+125

y=250
x=375

Zad 2
x - cyfra dziesiątek
y - cyfra jedności

x-y=4
10x+y-36=10y+x

x=4+y
40+10y+y-36=10y+4+y

x=4+y
y=0

x=4
y=0

Ta liczba to 40
2009-11-28T13:41:59+01:00

Zad1
(x-y)*5=x+y
y+125=x

(y+125-y)*5=y+y+125
x=y+125

-2y=-500 / :(-2)
x=y+125

y=250
x=375

Zad 2
x - cyfra dziesiątek
y - cyfra jedności

x-y=4
10x+y-36=10y+x

x=4+y
40+10y+y-36=10y+4+y

x=4+y
y=0

x=4
y=0