Odpowiedzi

2009-11-28T13:09:17+01:00
Rosliny w bałtyku ?
heheh glony xd
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T13:13:41+01:00
Sercówka - jedyny bałtycki przedstawiciel małży z rodziny sercówkowatych.Powierzchnia skorupki biała lub żółtawobiała, z licznymi żeberkami, falistymi w przekroju i promieniście rozchodzącymi się od szczytu. W najmłodszej części muszli żeberkowanie jest także obecne wewnątrz. Muszla cienka lecz dzięki wzmacniającym żeberkom mocna, wapienna i dlatego nieprześwitująca. W Bałtyku gatunek powszechny. Muszle często spotyka się na brzegu morza. Małż osiąga 30 mm długości, 25 mm szerokości i 20 mm grubości.

2. Bakterie, plankton, glony.
1 5 1
2009-11-28T13:25:28+01:00
Sercówka pospolita, sercówka biała, sercówka bałtycka - Jest to jedyny bałtycki przedstawiciel małży z rodziny sercówkowatych

Powierzchnia skorupki biała jest lub żółtawobiała. Muszla jest cienka lecz dzięki wzmacniającym żeberkom mocna.Wapienna i dlatego nieprześwitująca. W Bałtyku jest to gatunek powszechny. Muszle często spotyka się na brzegu morza. Małż osiąga 30 mm długości, 25 mm szerokości i 20 mm grubości.

1 5 1