Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T13:13:52+01:00
Wszystkie substancje zbudowane są z cząsteczek, cząsteczki o tej samej substancji są jednakowe, a o różnej- różne. W ciałach stałych cząsteczki są blisko siebie, oddziaływanie między nimi jest b. duże i dlatego wykonują tylko drgania.W cieczach cząsteczki są nadal blisko siebie, ale oddziaływanie między nimi jest słabsze. Cząsteczki mogą się przemieszczać.
W gazach odległości między cząsteczkami są b. duże, oddziaływanie między nimi jest b.słabe i dlatego cząsteczki mogą b.szybko przemieszczać się w różnych kierunkach. Dowodem na to że cząsteczki są w ruchu jest dyfuzja. Dyfuzja to mieszanie się cząsteczek jednej substancji, z cząsteczkami innej substancji

to jest z internetu, wiec pisze;)
2009-11-28T13:17:44+01:00
Zamieść tam jezioro kiedy jest ciepło jezioro kiedy jest zimno zdjęcia cząsteczek zdjęcia wody pary lodu i co ci jeszcze wpadnie do głowy