Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T13:14:01+01:00
Westa - Bogini ogniska domowego i państwowego.
Wenus - Bogini miłości.
Neptun - bóg wód, chmur i deszczu. Atrybutem Neptuna był trójząb.
Diana - bogini łowów, przyrody (świata roślinnego i zwierzęcego, gór, lasów, gajów, źródeł leczniczych), płodności, Księżyca lub światła księżycowego. Do jej atrybutów należały m.in.: łuk i kołczan ze strzałami.
Merkury - bóg handlu, zysku i kupiectwa; także złodziei i celników, posłaniec bogów.
Mars - bóg wojny. Początkowo czczony jako patron pór roku, szczególnie wiosny.
Wulkan – rzymski bóg wulkanów, ognia oraz kowalstwa.
Junona – małżonka Jowisza. Była opiekunką życia kobiet, w tym życia seksualnego i macierzyństwa.
Minerwa - pierwotnie bogini sztuki i rzemiosła, czczoną przez wszystkich rzemieślników. Ale także bogini mądrości, nauki, sztuki i literatury.
Jowisz - bóg nieba, burzy i deszczu , najwyższy władca nieba i ziemi, ojciec bogów. Był źródłem władzy , jaką dzierżyli rzymscy urzędnicy. Atrybutami Jowisza były piorun i orzeł.
Pluton - groźny bóg świata podziemnego.Składano mu ofiary ze zwierząt o ciemnej sierści, czarnych jagniąt lub świń.
Ceres - bogini wegetacji i urodzajów.

Co do Apollona i Bachus to wiąże się to z mitologią grecką a nie rzymską. Bachus to Dionizos - bóg urodzaju i winorośli, reprezentujący nie tylko jego upajający wpływ, ale także ten dobroczynny. Apollo-Uważany za boga piękna, światła, życia, śmierci, muzyki, wróżb, prawdy, prawa, porządku, patrona sztuki i poezji, przewodnika muz.
12 4 12
  • Użytkownik Zadane
2009-11-28T13:39:39+01:00
"Przetłumaczę" na greckich:
-Westa-Hestia-bogini ogniska domowego
-Wenus-Afrodyta-bogini miłości
-Minerwa-Atena -bogini mądrości, nauki, sztuki i literatury
-Neptun-Posejdon-bóg wód, chmur i deszczu
-Apollon-(to już jest imie greckie)-bóg sztuki, był przewodnikiem 9muz
-Diana-Artemida-bogini księżyca, narodzin i łowów
-Merkury-Hermes-bóg handlu, zysku i kupiectwa; także złodziei i celników, posłaniec bogów
-Mars-Ares -bóg wojny
-Wulkan- Hefajstos bóg wulkanów oraz kowalstwa
-Bachus-Dionizos-bóg płodnych sił przyrody, wina i winnej latorośli
-Junona-Hera-małżonka Jowisza, opiekunka rodzin
-Jowisz-Zeus-władca bogów i najwyższy bóg w panteonie, pan Niebios i Ziemi
-Pluton-(nie ma odpowiednika greckiego)groźny bóg świata podziemnego
-Ceres-bóg kiełkowania, wzrostu i upraw

Mam nadzieję, że pomogłem ;D
12 4 12