Hrabia Marnotrawny przegrał w ciągu miesiąca 50% fortuny odziedziczonej po wuju. W następnym miesiącu przegrał 75% tego, co zostało. Choć wygrał później 250 tys. dukatów, to został mu tylko milion. Ile dukatów warta była fortuna odziedziczona po wuju ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T13:40:39+01:00
Oto równanie wynikające z treści zadania:

25/100 × (50/100 × x ) + 250 000 = 1 000 000
¼ × ½x = 750 000
⅛x = 750 000 /×8
x = 6 000 000

A więc fortuna wuja była całkiem spora - 6 mln ;]
5 5 5
2009-11-28T15:02:01+01:00
X - fortuna wuja

x-0,5x=0,5x - pozostała fortuna po pierwszej przegranej

0,5x-3/4*0,5x=0,125x - fortuna po drugiej przegranej

0,125x + 250000 - fortuna po wygranej

0,125x + 250000 = 1000000
0,125x = 750000
x = 6000000

Odp. Fortuna odziedziczona po wuju wynosiła 6000000 (6 milionów) dukatów.



6 3 6
2009-11-28T16:32:24+01:00
0,5*x-(0,75*0,5x)+250000=1 000 000
0,5x-0,375x=750 000
0,125x=750 000
x=750 000:0,125
x=6 000 000

Odp.: Majątek wynosił 6 mln zł.

Uznasz za Najlepszą, proszę??
4 5 4