Boki trójkąta ABC mają długości: |AB|=5cm |BC|=6cm |AC|=9cm
Na boku AB odmierzamy odcinek AD długości 2cm i przez punkt D prowadzimy prostą równoległą do noku AC. Prosta ta przecina bok BC w punkcie E. Oblicz obwód trapezu ADEC.

Zadanie jest z działu Twierdzenie Talesa
Z góry dzięki . :)

2

Odpowiedzi

2009-11-28T13:55:16+01:00
Najlepiej jak to sobie narysujesz...
Mi wyszło że to jest 13 cm i 2 mm.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T13:59:42+01:00
(9cm + 5,5cm) razy 1.3cm
linia ułamkowa = 18,85:2=9,425
:2